Monday, January 22, 2007

Tre kys med stivelse


Var idag på hjemmebesøg hos en arabisk familie sammen med min chef. (NEJ! Der så ikke ud som på billedet hehe.)

Det er vidst meget sundt at komme ud for at føle sig totalt på udebane og oven i købet på en meget slatten line.


Halvdelen af samtalen foregik på arabisk, men det gjorde da ikke den danske homo-helt noget, for så kunne man jo bare se tv, der alligevel var tændt.......men også kun se, for jeg kunne ikke forstå en lyd, da det var MBC (arabisk kanal) der kørte. Men der var da en gravid kvinde med, kunne jeg se......selvom det var ret tydeligt, at det bare var en pude, hun havde på maven....måske var det bare en del af historien.


Så blev der sagt noget til en dreng i stuen på arabisk, hvor efter han kom hen og sagde noget på arabisk til mig, mens han gav mig hånden og kyssede mig tre gange på kinderne, skiftevis højre og venstre. Den var homo-helten ikke helt med på, så jeg stivnede brat og glemte at kysse igen, for jeg tænkte: "How how det må man da ikke".....men det må man jo i virkeligheden godt i den kultur.


Min chef brød sammen i latter, da vi atter stod på gaden, for han sagde, jeg var blevet helt stiv og at det var mere end tydeligt, at jeg ikke lige var vant til den form for velkomst.....tror jeg tager revance næste gang og kysser hele familien......håber ikke det er danskere næste gang så hehe, for så kan man da for alvor komme galt afsted.....skal nok heller ikke gøre det nede i fakta eller i bussen.....det må jeg endelig huske.

No comments: