Wednesday, January 3, 2007

Har jeg sat røv for tidligt???

For kort at afslutte jagten på cognacglassene, kan jeg berette, at jeg kom ind til en meget lukket by på den meget lukkede måde. "Salling" og "Magazin" havde begge lukket for salg af alt inkl. cognacglas, så jeg måtte ty til den lille isenkramafdeling i "Føtex". Her fandt man en enkelt slags cognacglas til 69,95 kr for 4 stk. Normalt ville man vel blive glad for billige varer, men i dette tilfælde blev jeg en anelse skuffet, da jeg ikke kunne forholde mig til, at glassene var billigere end det, der skulle i dem....men der skal vidst ikke noget cognac indenbords alligevel efter for meget rødvin og øl allrede.....onsdag er jo som bekendt en overset festdag.

På jobbet var jeg i hallen idag med 16 drenge (4 små og 12 store).
Til jer der ikke ved det, er jeg ansat i en klub i et socialt belastet område med en chef der betegner sig selv som "Overklasses-perker". Dette er klientellet.
Dette var en udfordring i eventyret, men homohelten klarede det, på trods af, at han var alene på posten.
Alle 12 store var et hovedehøjere end jeg, der blot var udstyret med stemmebånd og fløjte. Har jeg bare lige sat røv for tidligt eller hva'?
Der var dog en fantastisk oplevelse, der nok kan redde hele julen i år....selvom der er længe til.

Karaktererne i oplevelsen var X på 18 år og M på 12 år.
Jeg bad X om at lave hold til fodbold. Disse blev dannet med 1.- og 2. vælger. X valgte så M, der sagde: "Jamen ham i den gule bluse er bedre end mig".
X: "Jeg vælger jo dig"
M: "Hvorfor det, når ham i den gule er bedre?"X går hen og tager M i hånden og siger: "Jeg valgte jo dig".
Total optur. Det gjorde SÅ meget ved M's selvværd. Den oplevelse skulle lige deles i eventyret.

Homohelten fik ikke meget brug for fløjten og fløjten gik ikke af kampen.

No comments: