Monday, January 15, 2007

Hvorfor er hun kineser?


Idag skulle jeg hænge ud med min gode ven "Kineseren", som hun kaldes.

Hun skulle hente mig fra arbejde. Ud over navnet "Kineseren" går hun også (for sjov) som min kone.

Nogle drenge fra området, hvor jeg arbejder, som er glade for at snakke med mig og som bare er 9 år, fulgte mig til bilen og spurgte hvem det var i bilen. Jeg sagde kækt, at det var min kone. Den ene dreng flåede bildøren op og spurgte: "Hvorfor er hun kineser?". Det grinede vi lidt af og så ville drengen have en tur i bilen. Kineseren sagde nej, fordi vi havde travlt. Drengen spurgte, hvad travlt betyder, hvortil min kone svarede: "Det betyder, at vi skal være alle andre steder end her". Det var svar nok....måske opgav drengen bare kineseren.


Senere på aftenen ringede min far så. Han skulle lige fortælle om, hvordan hans gebis bliver ved med at fare vild i munden på ham, hvad en tube salve koster, at han havde skidt i bukserne i Bilka og hvordan det ser ud i Irak.

Jeg præsterede så at lade telefonen ligge på bordet, mens jeg gik på wc og da jeg kom tilbage snakkede han endnu. Han var meget kontant overfor mig, da han skulle forklare mig, at jeg nok ikke kunne være med i gaven til deres sølvbryllup (Plejer at være sammen med de gamle i gaver til familien), men eftersom de nok ikke gav sig selv gaver til deres eget sølvbryllup, var dette ikke muligt......utroligt hvor befriende det er at være en del af en familie, hvor man tilsyneladende ikke behøver at tænke selvstændigt.

No comments: