Thursday, January 11, 2007

danskhed spedalskhed

Hold op hvor kan det pludseligt virke som et handicap at være dansker.
Jeg arbejder primært med indvandrere. De eneste hvide er en enkelt dansk dreng og en svensker.
Idag var der så en kæmpe konflikt. Jeg gik fuld af adrenalin, gå-på-mod og danskhed ind i kampen og endte med at få en kæberasler af en knægt. Slog ikke igen, hvorend jeg gerne ville.
Netop som man tager kampen op igen og skælder ud med de bedste fremmedord, man har lært, viser det sig, at fremmedordene skulle have været på arabisk, for de fattede jo slet ikke, hvad jeg sagde og straks kom en araber og løste det hele.
Stod der tilbage med adrenalin uden gå-på-mod og med en masse danskehed tilbage med håret i postkassen.
Min chef sagde, at jeg havde udviklet mig???? Overklasses-perkeren stod og roste mig efter et personligt nederlag. Fatter slet ingenting, så læner mig lige tilbage med en cigaret og en bajer og så jeg fodbold, ville jeg også gøre det. Danskheden har jeg da i behold.

1 comment:

Anonymous said...

Jeg synes du tacklede situationen virkelig godt :)

Knus fra hende der fik sit nye hår af postmand Per :)