Saturday, December 8, 2007

8. December

Sir Furniture. Jesper kiggede længe på dørtelefonen. Lod fingeren køre henover den. Skulle han trykke? Dyt dyt. Jesper blev så forskrækket, at han trykkede på knappen. En taxa længere oppe ad gagen ville gerne have en varevogn til at flytte sig. Hurtigt. Der lød en ringelyd fra dørtelefonen. Idet ringetonen døde ud blev lyset i trappeopgangen tændt. Jesper gik et skridt tilbage og kiggede hurtigt op på ejendommen. Der var stadig ikke lys i nogen af lejlighederne. En ung kvinde gik ud af hoveddøren. Det lød som en kirkedør, der smækkede i. Jesper kiggede op igen. Stadig mørkt. Jesper begyndte at gå ned mod Nordre Fasanvej. En fyr steg ud af taxaen og råbte stop. Jesper vendte sig om og kunne ane en høj, mørkhåret fyr, der gav taxachaufføren nogle penge. Hans hjerte slog et par gange og han begyndte at gå ned mod taxaen. Der gik ikke længe, før han blev overhalet af den unge kvinde, der råbte: "ej, hvor godt. Jeg troede du havde brændt mig af". Jesper tog et suk og vinkede efter taxaen, der kørte ham hjem.

Jesper var vågnet tidligt og havde nu siddet et par timer på boyfriend og håbet, at Simon havde oprettet en profil på boyfriend igen. Jesper havde selv flere gange prøvet at slette sin; men var vendt tilbage indenfor en dag. Simon var tilsyneladende ligesådan. På CBS' intranet havde han heller ikke kunne finde ham. Hovedpinen var taget til i styrke. Det dunkede og dunkede. Ham og Trine skulle på natcaféen i aften, hvor Jesper skulle mødes med en ung bifyr. De havde hver især aftalt, præcis hvad de skulle have på af tøj - og hvordan det skulle af. Nu hvor Jesper var mere erfaren, var han meget mere tryg ved det... og var helt klar over, hvordan det skulle foregå.

Sidst Jesper og Trine havde været på natcaféen var den dag, hvor der var pride i København. De havde stået i baren ved siden af to fantastiske drags i brudekjoler. De var vanvittigt sjove - og alle 4 havde de grint hele natten. Da Jesper og Trine var gået ud for at gå hjem, kunne de længere oppe ad gaden se den ene drag stå og løfte op i kjolen og tisse opad muren. Og så grinte de begge helt vildt. Pludselig var en politibil stoppet op og en betjent steget ud. Han var gået hen til dragebruden og skulle til at give ham en bøde for at urinere et offentligt sted. Trine og Jesper gik tættere på, så de kunne høre, hvad der skete. Dragebruden stod og opgav navn og cpr-nummer, da den anden brud kom ud fra Natcaféen og så, hvad der var ved at ske. På høje hælede vraltede han, eller hed det hun?, ned mod betjenten. Ulrik, Ulrik, Ulrik er du blevet overfaldet, råbte han nærmest lidt i panik hele vejen. Betjenten kiggede op fra blokken:
- "hedder du Ulrik?"
- "ja, sagde jeg ikke det?"
- "nej, du sagde Carlo!"
- "nå, men så kunne du have ladet mig pisse færdigt, så kunne det være, at jeg bedre kunne huske mit navn".
- "du skal ikke være fræk! Du er anholdt". Og så var de kørt.Siden da var Jesper og Trine altid gået på natcaféen.

Hovedpinen tog til. Ud og finde en dolol og åbne en flaske rødvin. Så i bad og gøre sig klar. Tre timer senere sad han på cyklen på vej mod Gothersgade, hvor han mødtes med Trine og gik ind. Der var ikke mange nu, så der var plads nok i baren. De skulle have batmuler - og mange af dem. Klokken nærmede sig et og Jesper begyndte at skele mod døren. Der kom ikke nogen. Nå, pyt. Flere batmuler og gang i os. Klokken to var der en, der prikkede Jesper på skulderen. Det var Michael. I datens tøj. Var Michael daten?
- "hej, tak for sidst"
- "øh, der er vist ikke så meget at takke for"
- "jo, det var lækkert", sagde Michael og gav Jesper et kys på kinden. Han rejste sig dog hurtigt op og så mærkelig ud i hovedet. En smuk pige kom hen, tog rundt om Michael og sagde:
- "skal du ikke præsentere din kæreste for dine venner?"
- "vi er ikke kærester", røg det ud af munden på Jesper.
- "nej, føj", sagde Michael.
- "Haha, det er sgu da mig, der er kæresten", grinte hun. "Jeg er Trine, hvem er I?"
- "det er bare en fra min klasse", sagde Michael og blinkede nervøst.
- "jeg hedder også Trine", lød det grinende fra Trine. "Der er altså ikke mange os".
- "jeg hedder Jesper, og det er mig, Michael dyrker sex med, mens du er til yoga. Det er nu ikke så meget sex som bare lidt fælles onani - og det er han nu heller ikke god til, så vi er vist færdige med hinanden".Trine kiggede på Michael, der prøvede at grine kunstigt - og på Jesper, hvor der bare stod afsky i øjnene på. Så Michael en lussing, der var trukket nede fra knæhaserne. Hvad der lige præcis skete, opdagede de aldrig; men det var noget med, at Michael var faldet om, Trine skredet - og gæsterne ved det væltede bord smed Michael efter. Det var lidt fodbold-agtigt, så Jesper vendte sig om og bestilte 2 Tuborg.

"Var det ham, der trykkede for hårdt på skuldrene", fnisede Trine. "Det var vist den date - skal vi aldrig være fulde?".

De festede og hyggede, som de ikke havde gjort længe. Afrika-sangen røg på og alle stillede sig op på stolene og stod og skrålede med og holdt om hinanden. 2 personer fra Jesper stod en totalt lækker, høj fyr med de smukkeste blå øjne - og noget, der lignede en brødkurv på hovedet. De fik øjenkontakt og Jesper fik et kæmpesmil imod sig. Og bløde knæ. Da sangen var færdig kom fyren med brødkurven hen - "Hej, jeg Tage vil du se min stage?" og grinede.
- "Hej, jeg er Jesper. Lækker hat vil du se min pat?"Den høje fyr lagde hovedet på skrå og grinte og sagde spyttende:
- "Nu flirter du!"
- "Lidt"
- "OK. Men jeg hedder faktisk ikke Tage".
- "Og jeg har faktisk ikke patter".
- "Næ, goddag lækker en krop du har skruet på. Vil du ikke vide, hvad jeg hedder?".
- "Jo"
- "Jeg hedder Nick, vil du smage min... " - og så grinte han så højt og fysisk, at han kom til at skubbe Jesper over i Trine, som væltede sin øl og så grinte de alle 3, selvom Trine ikke vidste hvorfor. Hun syntes bare det var hyggeligt.
- "Pik?", spurgte Jesper
- "Jeg ville have sagt drink, men tak som byder!", grinte Nick.

De snakkede helt fantastisk sammen. Om følelser, det at være bøsser, familie, venner, skiture, studie, arbejde - og pludseligt lukkede Natcaféen. Nick spurgte, om de ville med på Cosy. Selvom det havde været helt fantastisk og Nick var superskøn, ville Jesper faktisk hellere hjem. Hovedet dunkede. Nick spurgte, hvor Jesper boede.
- "Ved Ålholm Plads"
- "Super! Jeg bor i Rødovre, så kan vi sove sammen i 6A'eren. De gamle damer bliver altid så bange, når jeg er den eneste, der sidder og snorker og savler".Jesper grinte:
-"spørger du, om jeg vil med hjem?" Nick tog Jesper i hånden og gik ud. De gik op mod Kongens Nytorv. Michaels Trine kom ud fra Bolthens Gård sammen med 3 store, skaldede fyre, der var tattoveret, så man troede, de havde skjorte på.
- "Det er ham der", kunne Jesper høre hun råbte - og han skyndte at vende sig om. Han kunne se, at hun stod og pegede mod ham og Nick.

No comments: