Wednesday, December 5, 2007

6. December

Simon kiggede på vækkeuret. 6.59. Bare han nåede det. Han strak sin arm over Jesper, der kvitterede med et kys og sagde: "jeg har slået den fra". De blev liggende en times tid mere. Simon gik i bad og Jesper tændte sin telefon. Det væltede ind med beskeder. Trine måtte have slået rapporter til, for der gik kun 15 sekunder fra den første besked var modtaget, til hun ringede:

- "Det er Trine. Jeg troede, du var død!"
- "nej, det var kun en mild hjernerystelse. Og jeg tror faktisk kun, det var slaget - for jeg er helt frisk idag".
- "hvorfor har du ikke ringet?"
- "min telefon løb tør!"
- "OK, Pia ringede igår og jeg sagde altså, at du havde slået dig, men jeg havde ikke hørt noget, så selvfølgelig skal vi på den date i aften. Og du har også kun godt af at komme lidt ud. "
- "det er jeg altså ikke sikker på, at jeg orker"
- "pjat med dig".
- "nej, der er sket noget godt, så jeg er ikke sikker på, at jeg vil".
- "noget godt. Hvor er du egentligt? Jeg var forbi dig flere gange igår!"
- "jamen, jeg har sovet hos den her fyr..."
- "og I er allerede blevet viet i kirken og har købt en lille indianerpige, der skal hedde Pocahontas?"
- "nej, men..."
- "nå, så har I måske gennemført et tantrisk sexvielsesritual, så du nu skal bryde alle indgåede aftaler"
- "hør nu..."
- "nej, nu hører du! Du kan simpelthen ikke sige nej. Jeg har sagt ja til at gå på date med Pias veninde kun fordi hun havde en fyr, der var helt perfekt til dig. Og han ville kun på date med dig, hvis Lone måtte komme med. Og Lone ville kun med, hvis hun måtte komme på date med mig, som hun har været forelsket i, siden hun så mig på Edison"
- "prøv lige..."
- "Jeg prøver krafteddeme alt jeg kan, men du er ikke en skid samarbejdsvillig. Flot, så har du fået hjernerystelse og er blevet kneppet og pludseligt er alt andet ligegyldigt. Du kan fandme ikke være det bekendt, og jeg vil aldrig nogensinde se eller høre fra dig igen....".

Jesper smed røret på og gik i bad. Det var et hurtigt bad. Han gik ind i soveværelset og tog tøj på. Simon råbte: "æggene er klar om 2 minutter".
-"Tak".

Efter at have taget briefs på satte Jesper sig ned på sengen og ringede op til Trine. Hun tog telefonen med et "mmmmm".
- "er du kølet ned igen?"
- "ja"Fuck. Jesper kunne høre hun græd. Han skulle lige til at sige noget, men tog en dyb indånding istedet og sagde:
- "undskyld. Jeg ved, at du gør det for min skyld - og det har været svært. Så selvfølgelig vil jeg gerne med dig på dobbeltdate".
Trine hvinede og med ulden stemme sagde hun: "jeg elsker dig! Vi snakkes senere".
Så lagde hun røret på.
- "Dobbeltdate?".
Jesper kiggede forskrækket op.Simon gentog: "dobbeltdate?".
- "Nu skal du høre!", sagde Jesper og prøvede at smile, mens han fortalte hele historien om julekalenderen, de 23 dates og hvilket arbejde, Trine havde lagt i det - og hvorfor det var så vigtigt, at han deltog i aften.
Der lød et kort "æggene er færdige" og Simon drejede om og gik ud i køkkenet. Jesper tog det nyvaskede tøj på, pakkede sin taske og gik ud i køkkenet.De begyndte at spise og tavsheden var hverken intim eller befriende.
- "Hvis du..."
- "Uden pis så..."
De tog begge initiativet til at tale samtidigt. Jesper vidste, han havde dummet sig og bad Simon tale først.
- "Hvis du mener, det er rigtigst at tage på den date i aften, så synes jeg du skal gøre det".
- "Uden pis så er der ikke noget i den date, som jeg forklarede før. Aner ikke engang, hvem han er".
- "Hvis der ikke er noget i den, hvorfor aflyser du den så ikke bare?"
- "Det kan jeg ikke".
- "På grund af Trine".
- "Ja"
- "Hvorfor ringede du så ikke til Trine, da du var på sygehuset. Eller tog ud til hende igår?".
- "Fordi du er dejlig"
- "Men ikke dejlig nok?"
- "Klart. Du er den dejligste".
- "Så lad os lave noget sammen i aften".
- "Fat det dog - jeg er bare nød til at deltage i den date i aften" - spyttede Jesper ud i luften.
- "Fair nok. Så synes jeg, du skal gøre det", lød det apatisk fra Simon, som i det samme rejste sig og ryddede af bordet. "Jeg har forelæsning om 20 minutter, så jeg skal til at afsted".
- "Det har jeg også, så vi kan følges".
- "Vi skal på Panum idag og lave nogle interviews til projektet, så jeg skal den anden vej".
- "OK"Jesper hjalp færdig, tog sko på og de gik ned på gaden.
- "Du skal bare fortsætte hen af Nyelandsvej, så er du på CBS", sagde Simon og satte sig op på cyklen.
Jesper tog rundt om Simons arm og lænede sig ind mod ham for at give ham et kys. Simon lænede sig frem og tog rundt om Jesper og gav ham et knus.
- "Hov, jeg skal da lige have dit nummer!"
Simon satte sig op på cyklen, kiggede Jesper i øjnene og sagde: "Du kan få din dates nummer i aften. Du har jo valgt". Og så cyklede han.
- "Men det er jo dig, jeg vil have", råbte Jesper, men Simon kørte blot væk i en fart. Nok nærmest for at skjule sine tårer.
Nede ved Jagtvej, vendte Simon rundt og kørte hjem.

Det havde været en underlig middag. De havde spist på Samos. "Egoet", som Jesper havde døbt ham efter 3 minutter, var en usædvanligt lækker model på 20 år. På de 3 timer, de havde siddet i restauranten, havde han ikke lavet andet end at tale om alle de steder, han havde været og alle de mennesker, han havde mødt. Og hvor fanfuckingfabulous han og alle de andre var. De var overmennesker og yadi yada. Lone derimod var helt uden sidestykke. Hun var det mest charmerende og intelligente, han kunne mindes nogensinde at have mødt. Slet ikke som han forestillede sig en lesbisk. Lone havde sit eget konsulentfirma, holdt foredrag, spillede golf og kunne kun søde anekdoter om alle sine veninder, der var kunstnere, levede på den sten de fandt den dag, uddannede sig og studerede det holistiske. Og Lone fik det til at lyde som om, det var det mest naturlige i hele verden og - alle mennesker var lige. Trine havde prøvet at deltage med nogle anekdoter, men var hurtigt faldet til patten. Nu var de på vej på Chaca, hvor man kunne få de lækreste shots - og kun til en 10'er. De fik rigtigt mange shots. Jesper var i dårligt humør og måtte drikke sig op. Men da han blev fuld blev han fri og styrede festen. De dansede på baren, bankede beton'erne i bordfodbold og sang "hun slikker fisse", så Slutty ville have fået tårer i øjnene. Han styrede og var totalt ovenpå. "Egoet" havde skiftet totalt karakter - og var nu virkelig nærværende og sød. Og kiggede hele tiden Jesper dybt i øjnene med disse to store mandler. Samtidigt med at han aede Jesper ømt over lårerne. Jesper rejste sig og gik på toilettet. Da han stod og vaskede hænder kom "Egoet" ind og satte sig på toilettet og tissede. Eller skulle lige til det, da han skvattede nedad kummen og landede på gulvet. De grinte helt vildt. Så sagde "Egoet": "Du, jeg er vist lidt fuld og du er vist lidt dejlig. Følger du mig ikke hjem?".

No comments: