Tuesday, March 20, 2007

Forældre og elektronisk viden....duer ikke


Jeg besøgte mine forældre i weekenden.

Skulle tilbage til Århus søndag, hvorfor jeg skulle have en billet på billetkontoret i mine forældres by. Dette kontor ligger lidt uden for den anden ende af byen.

Det var jo ikke til at finde ud af, hvornrå der var åbent på det pågældende kontor, når der ikke lige var en internetforbindelse.

Min far ville gerne hjælpe mig, så han ringede lige til DSB på 70131415.
Stemmen i røret sagde en masse i stil med: "Velkommen til rejseplanen. Indtal hvorfra og hvortil de vil rejse og tidspunktet for, hvornår de vil rejse".

Min far: "Fra Korsør til Århus H kl 20:00"

Stemmen: "Fra Korsør til Århus kl 20:01"

Far: Tak.....og så vil jeg også gerne vide, hvornår billetkontoret i Korsør har åbent!!!!"

Stemmen: "Jeg har ikke forstået Deres spørgsmål, prøv igen"

Far: "Hvornår har billetkontoret i Korsør åbent".

Stemmen: "Jeg har ikke forstået Deres spørgsmål, prøv igen"
Far bliver stik tosset og skælder stemmen ud og smækker røret på.


Utroligt med ældre mennesker og moderne elektronik.
Jeg KOM dog hjem

2 comments:

Nina said...

Sødt af ham, dog, at prøve.. :P.. Dejligt at høre du kom hjem til os igen.. hehe.. savner dig smukke..
Pas nu rigtig godt på dig selv og så må vi lige finde en film aften snart...
Knus og tanker fra din Nina :D

Anonymous said...

Jag gillar värdefull information du ger till dina artiklar. Jag kan spara bokmärken till dina peterbaaer.blogspot.ru och har mina barn testa sig här i allmänhet. Jag är svagt positiv de kommer att bli informerad en hel del nya saker här än någon annan!