Thursday, January 10, 2008

Hmm vil de tisse i vores blomst?

3 somaliske muslimske unge mænd kom tilmig på mit arbejde idag, fordi rygtet går om, at jeg er uddannet lærer. Til deres fordel, taler rygtet jo sandt.

De kom til mig, fordi jeg skulle rette en opgave til deres studie om vindmøller.....altså bare det sproglige, for deres dansk var ikke for godt og jeg ved jo INTET om vindmøller ss.

Da klokken blev et par minutter over 16 rejste de sig op og mumlede noget, som jeg ikke forstod. Den ene gik derefter ind i et andet rum og de to andre stillede sig med ryggen til mig hen til vores stuepalme.

"Hmmm, vil de nu til at pisse i vores blomst?", nåede jeg at tænke, da de begyndte at knæle og rejse dig op igen foran palmen. Fattede slet ikke, hvad de lavede, men kunne så se, at de var igang med at bede.

Jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet. Dels så det sjovt ud og dels kunne de jo ikke vide, at klokken slet ikke var et par minutter over 16, for uret gik forkert ss.

1 comment:

Anonymous said...

åh Søde Peter, jeg elsker at læse om de ting der sker på dit job :-)

Knus fra Tenna