Sunday, June 8, 2008

En glad baptist


Så skete det endelig.

Normalt kan man som praktiserende homo ikke blive medlem af en frikirke, men idag blev jeg så selv optaget som medlem af Immanuelskirken (baptistkirken i Århus), hvor jeg blev budt velkommen med kommentarer på tatoo og efternavn ss. Det var vildt fedt at være velkommen og ikke altid skulle føle sig som andenrangskristen bare fordi, man er homoseksuel.

Ikke bare har jeg fået lov til at blive medlem, men jeg får også lov til at være med til at løfte opgaver i kirken i ungdomsarbejde og PR, men der skal nu nok komme mere til.

Det er lidt svært at beskrive med ord, hvad det her betyder for mig ss.

2 comments:

Dan Nguyen said...

Velkommen i familien!

Tror da nok, at din tatovering fik nogle af de gamle til at skrue ekstra op for teleslyngen og pudse deres briller!
Men vi ses jo inden så længe - så finder vi jo nok ud af hvad du duer til! :D

slangekvinden said...

Da jeg sad og læste hele debatten nedenfor omkring dig og det at være homoseksuel, blev det vigtigt for mig, at du så mit svar til den her. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på bibelen i sin helhed. Hvor mange kristne i dag ser for eksempel det gamle testamentes krigs Gud, som en vi skal følge i dag. Og hvad med reglerne omkring at modtage blod og omskæringer osv. Alt det er vi jo gået bort fra, fordi Jesus kom med et nyt budskab. Som på en måde var et mere bredt syn på synd. Nu var det ikke kun handlingerne men også ønsket om at begå synd, som var forkerte. Men samtidig så han nu mennesket frem for den synd som det havde begået. For eksempel, da han fordømte steningen af den prostituerede. Og med hans ord: " Barmhjertighed går forud for dommen".Jesus så kærlighed og tilgivelse som det vigtigste. Der har været megen snak omkring hvorvidt Paulus´s breve overhovedet burde have været en del af bibelen, da han jo slet ikke kendte Jesus eller var en af apostlene. Dem der har fulgt med omkring hele problematikken med at samle bibelens bøger ved at snakken også har gået på om de apokryfe skrifter burde have været med i stedet for Paulus. Sådan har jeg i hvert fald forstået hele den debat. Og nu har jeg for eksempel læst de apokryfe skrifter. Deriblandt Thomas evangeliet. Så gir Jesus ord pludselig en meget større mening. Og Riget er ikke længere noget der bare kommer til dem der selv tror de er hellige. Der er riget noget vi alle kan skabe, ved at give af os selv. Så hele jorden bliver fyldt med kærlighed og lys. Så er det ikke kun et spørgsmål om at elske sin næste, hvis.... Men uanset hvad. Ellers kan vi jo ikke være med til at sprede det smukke lys. Som jeg ser det, så ønskede Paulus at holde mere fast i det kendte på den tid. Hans forhold til at modtage blod var også som i det gamle testamente og hans syn på kvinder var også som før Jesus tid. Så han havde nok ikke forstået helt at det var en ny tid og en ny lære Jesus repræsenterede. Jeg tror ikke de hellige, som har skrevet her imod homosexualitet selv vil undgå blod for eksempel, hvis de får brug for det.(Det var jo Paulus brev de citerede fra) Medmindre de er Jehovas vidner. Så hvorfor stene denne stakkels mand og hans tro bare fordi han er bøsse. Byg op i stedet for at bryde ned. Lys for verden og vis jeres kærlighed. For som Jesus sagde:"Den største skal blive den mindste"." Lad den der er fejlfri kaste den første sten". osv
Jeg håber ikke de hellige, her inde, har lukket himmelens porte for dig Peter, ligesom farisæerne gjorde på Jesu tid.